Aangekomen! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Don en Mies - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Don en Mies - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Donenmies

Blijf op de hoogte en volg Don en Mies

16 Maart 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Sawadee!

Jaja het heeft even mogen duren maar daar is hij dan, ons eerste reisverslag! Nadat we allebei een geslaagd afscheidsfeestje hebben gevierd en door veel vrienden en familie zijn uitgezwaaid op Schiphol zijn we veilig aangekomen in Bangkok. We werden al meteen afgezet in de taxi naar Khao San Road en kwamen daar aan in een vies hostel....Jippie it's Bangkok baby! Even opgefrist en bijgekomen en daarna een beetje rond gelopen door de buurt. De eerste monikken en tempels zijn gespot, maar ook de vieze geur en hectiek van de stad is ons niet ontgaan.
De tweede dag hebben we benut om lekker te ''winkelen'' in het Siam Center. Dure merken en frisse lucht, we voelden ons helemaal thuis! Op een terrasje hadden we bedacht dat we de dag erna de fietstour van Co van Kessel wilden doen.
OMFG... om 06:00 uur hadden we de wekker gezet en nog presteren we het om bijna te laat te komen bij de Co van Kessel tour. Juist wij hadden weer een taxichauffeur gekozen die totaal de weg in Bangkok niet wist te vinden. Gelukkig belde hij even met de organisatie (jaja wat een service en dat voor een taxichauffeur!) en zijn we op de trein gestapt. Hijgend kwamen we aan bij het kantoor en kon de geweldige fietstour beginnen. Dwars door wijken van de lokale bevolking tot aan de plantages van bananen en mangobomen. Na deze avonturen in Bangkok hebben we de nachttrein genomen naar Chiang Mai. De gezelligheid was vanaf het begin al te vinden in de bar in het midden van de trein. Hier hebben lekkere drankjes gedaan en werd al snel een Hollandse muzieklijst tevoorschijn getoverd. Na een redelijke slaap in de trein werden we wakker met het nieuws dat we drie uur vertraging zouden hebben. Daarna werden we ineens uit de trein gezet na een uur (!!!) stilgestaan te hebben. Een half uur later kwam er een trein die ons verder bracht naar Chiang Mai. Vijf uur later dan gepland kwamen we daar aan. Chiang Mai was veel relaxter dan Bangkok! Er was minder smog en de mensen waren minder opdringerig. Vanuit Chiang Mai hebben we een trektocht geboekt de jungle in. Met deze trektocht hebben we op olifanten gereden (ooh wat is dat zielig! Ze zijn volledig geconditioneerd waar ze hun behoefte moeten doen en als ze niet luisteren krijgen ze een klap met een stok met een haak er aan). Na een helse wandeling (als je dacht dat de Cauberg steil was.....sodeju wat een ramp) kwamen we eindelijk bij de lokale bevolking aan. Hier hebben we overnacht in een hutje. Ze hadden voor ons allemaal een matras neergelegd (of iets wat er voor door moest gaan) waar we konden slapen. Na een nacht bijna niet geslapen te hebben door de kraaiende hanen hebben we onze wandeltocht vervolgd. Midden in de jungle kwamen we bij een waterval waar we even een verfrissende duik konden nemen. Vervolgens zijn we nog gaan raften en zijn we terug gereisd naar Chiang Mai. Hier bleek ook een vriend van Don te verblijven en met z'n vijven hebben we ''het Leidse'' van Chiang Mai onveilig gemaakt. Ook hebben we nog een uitstapje gemaakt naar Pai, een oud hippie dorpje. Wat was dat leuk! Het was een erg relaxte sfeer en we kwamen er ook nog backpackers tegen die we in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai hadden leren kennen. Omdat we de fullmoonparty van 15 maart op Koh Phangan mee wouden maken zijn we toen afgereisd naar het zuiden van Thailand. Met een nachtbus zijn we van Chiang Mai terug naar Bangkok gereisd. Daar kwamen we rond een uurtje of vijf in de ochtend aan, en pas om zes uur in de avond zou onze volgende bus gaan naar Koh Phangan. De busreis van Bangkok naar Koh Phangan was een hele ervaring! Na een hele strategie bedacht te hebben om plekken in de bus te veroveren (bij de vorige nachtbus zaten we bij het toilet en dat wouden we deze keer ECHT NIET!) zaten we bovenin, helemaal vooraan. Rond een uur of zes in de ochtend werden we ergens gedropt in de middle of nowhere. Hier moesten we wachten en werden groepjes mensen in een kamertje geroepen. Ook wij moesten een kamertje in waar ze ons een taxi aan probeerde te smeren van de haven van Koh Phangan naar het hostel. Deze hebben we vriendelijk bedankt en na 2,5 uur wachten konden we de volgende bus in (die al die 2,5 uur om de hoek stond te wachten. Hoezo toeristen geld proberen af te troggelen?) die ons naar de haven bracht om de overtocht te maken naar Koh Phangan. Het hostel is echt een plaatje in Koh Phangan. We hebben een kamer met zeezicht. Na ons even opgefrist te hebben zijn we ons klaar gaan maken voor de fullmoonparty. Wat een bijzondere ervaring was dat! 400-500 meter strand vol met feestende mensen! Verschillende soorten muziek, mensen die aan het touwtje springen waren met brandende touwen, fluoriserende verf en emmertjes waar je je drankjes in kreeg. In een woord geweldig! De planning die we nu hebben is om nog twee nachten op Koh Phangan te blijven om vervolgens door te reizen naar Koh Tao (eiland boven Koh Phangan). Daarna zullen we terug gaan naar Bangkok om Suus af te zetten op het vliegveld en zullen wij doorreizen naar Laos.

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes!

• 16 Maart 2014 - 12:36

Mandy:

Haha leuk allemaal meiden! Geniet!

• 27 Maart 2014 - 18:11

Kirsten:

Hooi meiden!
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben na mijn reis in australie nu ook in thailand & toevallig ook op de full moon party op koh phangan. Na 4 jaar studeren hebben we dat wel verdient he ;)!
    Geniet, het gaat veelste snel!

Liefs, kirsten