Laatste reisverslag vanuit Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Don en Mies - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag vanuit Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Don en Mies - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag vanuit Thailand!

Door: Donemies

Blijf op de hoogte en volg Don en Mies

27 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hee hallo allemaal! Daar zijn we weer met een gloednieuw reisverslag! De fullmoonparty op het strand van Koh Phangan was erg geslaagd zoals jullie hebben kunnen lezen. Hierna hebben we nog een aantal dagen op Koh Phangan doorgebracht. Lekker gerelaxt, met scooters het eiland verkend, aan het strand gelegen en behoorlijk verbrand haha. Dinsdag hebben we de boot naar Koh Tao genomen, een boottochtje van ongeveer een uur op een grote catamaran. Hier hebben we de zon zien zakken in de zee. Wat een prachtig gezicht was dat. De eerste nacht op Koh Tao was meteen onrustig. Onze cottage bleek voor een bouwval te liggen en werklui waren la erg vroeg aan de slag. Onze poging om de helft (750 baht/17 euro) terug te krijgen slaagde met dank aan Suus! Daar konden we mooi van ontbijten! De eerste echte dag op Koh Tao hebben we gebruikt om te snorkelen, voornamelijk wit-gele visjes gezien. Terug in het hostel hebben we lekker gedoucht en ons klaar gemaakt om te gaan eten. Tijdens het tandenpoetsen schoot ineens de dop van de kraan er af, vol tegen Don haar hoofd. Meteen kwam er een dikke bult op! De geluksvogel! Tanden poetsen in Thailand....levensgevaarlijk! S' avonds zijn we naar Moov (een uitgaansgelegenheid) gegaan. Wat een flop was dat! Vcage muziek, vage mensen maar een leuke locatie waar we ons gewaagd hebben aan een ballon lachgas.De andere dagen op Koh Tao hebben we benut om lekker te relaxen en nog wat te snorkelen. Deze snorkelsessies leverde veel meer mooie vissen op dan de eerste sessie. We kwamen bij een gezonken schip waar de mooiste vissen uitzwommen. We hebben zelfs een stukje meegezwommen met een school regenboovissen (ja dezen vis heeft echt alle kleuren van de regenboog). Vanuit Koh Tao zijn we terug gereisd naar Bangkok omdat Suus vanuit daar terug vloog naar Amsterdam. Tijdens de busreis kwamen we de eerste grote regenbui tegen. We kunnen nu met zekerheid zeggen dat de bussen in Thailand niet gebouwd zijn om in de regen te rijden want hij lekte van meedere kanten. Eenmaal aangekomen in Bangkok hebben we ingecheckt bij een hostel waar we al eerder geslapen hadden. De dag erna zijn we naar het koninklijk paleis en Wat Poh geweest, beter bekend als de liggende buddah. Wat was die groot, mooi en overweldigend! Een oase van rust kwam over ons heen toen we daar liepen. Na een gezellig laatste diner met z'n drietjes hebben we Suus afgezet bij de transfer voor naar het vliegveld. Dse eerste drie en halve week zijn omgevlogen!@ Wat was het gezellig met z' n drietjes!

De volgende dag zijn we vanuit Bangkok vertrokken richting Ayutthaya. Omdat we dit vervoer al vanuit Nederland hadden geboekt reizen we dit traject met een groep. De groep is onwijs gezellig en telt inclusief ons 8 personen. 6 meiden en 2 jongens. In Ayutthaya hebben we een boottocht gedaan om het dorpje heen. Hier hebben we verschillende tempels gezien en een aantal olifanten. Nadat we met z' n alle hadden gegeten zijn we de nachttrein naar Chiang Mai ingedoken. Het was een andere trein dan we eerder in de reis hadden gehad. Helaas pindakaas, deze was minder comfortabel. Daarom besloten we om ons verdriet (haha nee dat viel wel mee hoor) weg te drinken in de bar van de trein. Toen we rond 22.30 uur de bar uitgeschopt werden (niet letterlijk natuurlijk) zijn we in ons bed gaan liggen. Iemand van de groep had een ananas uit het restaurant meegepikt en die werd met het Zwitsers zakmes goed bewerkt. Stel je voor, een hele coupe vol met slapende mensen, je moet stil zijn en een Brit probeert met een Zwitsers zakmes een ananas te schillen en te snijden! Je raadt het al, dat gaat natuurlijk voor geen meter. Omdat er zoveel mensen sliepen en we geen geluid mochten maken was dit de perfecte combinatie waar gegichel uit kwam. Na een korte nacht kwamen we rond 08.40 aan. Deze keer geen 4 uur vertraging maar 40 minuten, dus we waren blij verrast. In Chiang Mai zijn we twee nachten gebleven. Morgen reizen we door naar Laos. Vanuit daar zullen we het volgende reisverslag plaatsen!

We will keep you posted!