Australia it is!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Don en Mies - WaarBenJij.nu Australia it is!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Don en Mies - WaarBenJij.nu

Australia it is!!

Door: Donenmies

Blijf op de hoogte en volg Don en Mies

18 Juli 2014 | Australië, Byron Bay

Hi mate!
Australia it is! De vlucht vanuit Singapore naar Melbourne was helemaal prima. We zaten nog in het vliegtuig toen de zon op kwam. Door de bolling van de aarde zag je de zon nog niet maar kleurde de horizon als één grote regenboog qua kleuren. Wat ontzettend bijzonder!

Toen we aankwamen in Melbourne kregen we gelijk een Amsterdams gevoel, koud, soms nat en trams! Op verschillende aanbevelingen zijn we ingecheckt in het partyhostel X-Base. Vol goede moed gingen we bepakt en bezakt naar boven onze dorm verkennen. Eenmaal aangekomen bleken er geen bedden beschikbaar te zijn. Toen we terug kwamen bij de receptie boekte de, niet zo heel snuggere Ierse dame, ons in op een andere dorm. Ook deze dorm had geen beschikbare bedden *zucht, hoe moeilijk kan het zijn?* Gelukkig was het spreekwoord driemaal is scheepsrecht van toepassing. De derde dorm had wél beschikbare bedden maar deze waren nog niet schoon. Daarom adviseerde de receptioniste ons om koffie te gaan drinken verderop in de straat. Het was een druk bezocht cafe en ik zag nog één vrij tafeltje. Ik dacht: dat is ff mazzel hebben! Niets bleek echter minder waar. De serveerster kwam naar Mies toegesneld met de vraag: 'ARE YOU ON THE LIST??' Uhhh, nee was ons antwoord, en verrek er waren maar liefst 8 wachtende voor ons voor een tafeltje! Snel dropen we af, gelukkig zat er een McDonalds op de hoek. Dus hebben we daar maar even een bakkie gedaan.

Toen we Melbourne gingen verkennen zijn we als eerst de h&m ingevlucht. Truien, een sjaal en muts kopen. Jeetje wat was het koud daar! De temperatuur is ongeveer 12 graden maar door de wind vanuit Antarctica is de gevoelstemperatuur -3 graden brrrr!

Na wat sightseeing zijn we de bus ingestapt naa Canberra, de hoofdstad van Australie. Hier arriveerde we om 0400 uur. Stap dan een McDonalds binnen en je wordt getrakteerd op een ware comedy show. Van een vozend stel in de hoek (die dacht dat een veel te strakke onderbroek, over een veel te dikke kont in een legging aantrekkelijk was) tot aan zatte jongelui, tot aan knijpende jongens die proberen om de deur naar het toilet open te krijgen terwijl er koeiengroot closed op staat. Na wat uurtjes wachten konden we eindelijk het nationale museum in in Canberra. Helaas viel het erg tegen, de hele stad viel tegen. Het is puur dat alle autoriteiten daar zitten maar verder is het echt een spookstad. Daarom besloten we ons busticket van 1800 uur te wijzigingen in de tickets van 1230 uur. Nou dat was Canberra, been there, done that, check!

Op naar Sydney hebben we de hele reis geslapen. De indrukken van Sydney zijn geweldig. Grote groene parken midden in de stad (en dat in de winter) en mooie authentieke gebouwen tussen wolkenkrabbers. Als je goed zoekt kom je zelfs een zakenman tegen met een te korte pantalon en roze/blauwe sokken! In Sydney zijn we ingecheckt in een backpackers hostel. Het lijkt wel alsof je op vakantie bent in Europa, zoveel Duitsers en Fransen! Onze dorm is alleen maar gevuld met Duitsers. Het lijkt wel alsof we het steeds 'treffen' met de dorm. Ook in deze dorm lijkt een bom ontploft te zijn. Onze eerste avond in Sydney hebben gebruikt om oranje aan te moedigen! Een stomme Fransman die bij ons in de tvkamer zat was al aan het verkondigen dat hij Nederlanders niet mocht en dat hij voor Mexico cheerde. Nadat wij uit ons dak gingen omdat we gewonnen hadden droop deze stomme Fransman met een beschaamd bekkie af. Hehhe zo, die hebben we in de pocket!

In Sydney hebben we afgesproken met een backpacker die we hadden leren kennen in Vietnam. Met z'n 3e hebben we een walking tour gedaan door Sydney. De Botanic Gardens, het Operahouse, The Rocks, het Queen Victoria Building en de Harbor Bridge waren hier onderdeel van. In het queen Victoria building ligt een brief die queen Victoria geschreven heeft in 1986. En deze brief mag pas geopend worden in 2085.

Verder zijn we in Sydney nog naar Manly beach geweest. Een strandplaatsje waar je met de Ferry heen moet. Hier hebben we genoten van heerlijk ijs (een nieuwe smaak Ben & Jerry's hehe) en het strand. Ook zijn we nog naar Bondi beach geweest, het bekendste strand van Sydney. En ik kan je vertellen, het is niet voor niets het bekendste strand. Met een mooie heldere zee, wit zand, kalk rotsen, grasveldjes en een openbare bbq plaats is het een prima plek om te vertoeven.

Voor de wedstrijd tegen Costa Rica hadden Mies en ik al een hele strategie bedacht. We zouden vroeg naar bed gaan, om 0200 uur opstaan om de wedstrijd te kijken, na de wedstrijd gauw nog even naar bed om vervolgens om 0600 uur naar het vliegveld te vertrekken om de ouders van Mies op te halen. Dit plan viel helaas in duigen toen we er achter kwamen dat de voetbalwedstrijd om 0600 uur zou beginnen. Onverwacht hadden we tóch een normale nachtrust. Ouders van mies opgehaald, ontbeten, naar de Sydney tower geweest, sightseeing en lekker uiteten

Voordat we onze tocht vervolgen richting port macquirie hebben we nog een bezoekje gebracht aan de blue mountains. Wat een ongelofelijk mooi natuurpark was dit waar nog 7 stammen aboriginals wonen.

Samen met de ouders van mies zijn we vanuit Sydney vertrokken richting Bellingen met een tussenstop in port macquirie. In port macquirie zijn we naar het koala hospital geweest waar gewonde of zieke koala's opgevangen en verzorgd worden. Sommige zijn aangevallen door wilde honden, anderen zijn uit de boom gevallen en een groot deel lijdt aan (raar maar waar) aan chlamydia. Verder hebben we nog walvissen proberen te spotten. Helaas hebben we alleen gezien hoe de walvissen water omhoog sproeide en niet de beesten zelf. Eenmaal aangekomen in Bellingen hebben we gegeten met de vrienden van de ouders van Mies. Twee ontzettend lieve, gastvrije en intelligente dames die ons graag wat van de omgeving lieten zien. Samen met hun zijn we naar een natuurpark geweest, een strand bezocht en kangaroos gespot. De laatste dag met hun hebben we (veel te luxe huis voor een backpacker) genoten van de jacuzzi en een heerlijke bbq (Ellen en Patrice, nogmaals bedankt voor alles!) Na de heerlijke bbq bij de vrienden van de ouders van Mies werden we gedropt bij het hostel. Omdat het nog vroeg was besloten we om aan te sluiten bij het kampvuur wat door onze hippie hostelgenoten was gemaakt ter ere van de volle maan. Het was een 'one love' sfeer en er werd muziek gemaakt (al kun je het niet echt muziek noemen). Al gauw merkte mies en ik dat we hier toch iets te nuchter voor waren. De hele sfeer werkte op onze lachspieren maar we vonden het asociaal om in lachen uit te barsten dus probeerden we het binnen te houden. Vervolgens zei een meid: 'Good wishings for the new moon'. Hmm ja, niet helemaal ons ding! Na Bellingen was het tijd om meer naar het noorden te reizen. Onze volgende stop was Byron Bay. Hier hebben we veel spierpijn opgelopen tijdens een surfkamp. Gelukkig ging het wel goed en hebben we zelfs een aantal groene golven gepakt!

Nu vertrekken we naar Brisbane, hier zal Mies parachute gaan springen, wat een stoere chick!

Hoe gaat het in NL?

Heel veel liefs van de surfchickies!!